tisdag 19 maj 2015

ESC 2015 semifinal 1







Äntligen är det dags för Eurovision song Contest 2015 i Wien.  Ikväll får vi se den första semifinalen gå av stapeln.. Jag ska väl gissa vilka som går till final som jag tror.... svårt tycker jag men lite kul också. Jag sätter en stjärna vid de bidrag som jag tror tar sig till final.

De som tävlar i kväll är:

Semi-final 1 (19 May)

#CountryArtistSong 
1 MoldovaEduard RomanyutaI want your love * 
2Armenia GeneaologyFace the shadow 
3BelgiumLoïc NottetRhythm inside * 
4The NetherlandsTrijntje OosterhuisWalk along * 
5FinlandPertti Kurikan NimipäivätAina mun pitää * 
6GreeceMaria Helena KyriakouOne last breath * 
7EstoniaElina Born & Stig Rästa Goodbye to yesterday * 
8FYR MacedoniaDaniel KajmakoskiLisja esenski 
9SerbiaBojana StamenovBeauty never lies * 
10 HungaryBoggieWars for nothing
11Belarus Uzari & MaimunaTime *
12RussiaPolina GagarinaA million voices *
13Denmark Anti Social MediaThe way you are
14AlbaniaElhaida DaniI'm alive
15RomaniaVoltajDe la capat 
16GeorgiaNina SublattiWarrior *



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar