torsdag 30 januari 2014

Melodifestivalen 2014 1.a lyssningen

Nu har jag lyssnat och sett en minut på alla artister i första deltävlingen. Och jag tycker att det är bra låtar överlag. Jättesvårt att gissa.

Yohio - Arenapop a la Kvint och Johnsson. Låter lite som Ulrik Munthers låt förra året. Nja den är inte dålig, bättre än vad Yohio hade förra året enligt mitt tycke. Kan mycket väl gå vidare om fansen finns kvar o röstar.

Mahan Moin - Popdiscodänga. Bra låt och sång. Hon når ut ur rutan tror jag, har utstrålning. Låter ibland som Norges Toiji som var med i Esc för något år sen. Denna gillar jag. Hoppas på att denna går vidare.

Linus Svenning - Ballad. Bra röst och okey låt. Sorglig handling om hans döda bror. Kan säkert få många att rösta pga innehållet.

Elisa Lindström- En riktig schlagerdänga. Bra låt och en bra röst.... Gillar ju schlager men nja jag vet inte. Men kul om hon gick vidare.

Alvaro Estrella- Årets porrlåt. Snyggt gung och en bra låt. Denna hoppas jag verkligen går vidare direkt till Final......

Ellen Benediktson- Ballad. Fin ballad och fin sång men nää....tror att det blir svårt. Men inte alls dålig.

Sylvester Schegel- pop men nja..... nej, denna tror jag inte har någon schans på lördag.

Helena Paparizou- Oj och wow vilken bra låt. En popdiscolåt. Denna ska bara gå vidare och hellst direkt till final.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar