söndag 19 januari 2014

Fortsättning Melodifestivalen 2014

Här fortsätter jag mina tankar om de artister som ska ställa upp i årets Melodifestival. Här är mina frågetecken, varför? osv......

State of Drama. Rockband som debuterade förra året i Melodifestivalen. De gick till Final och slutade på en 9.e plats. Förstår inte hur de kunde gå till final förra året. Men i år tror jag inte att de kommer att ta en finalplats.
Här är deras framträdande förra året:


Linda Bengtzing. Ställer upp i Melodifestivalen för 5.e gången. Denna gång med en hårdpopdiscodänga. Kanske fungerar det bättre än schlagers, vi får se.

Tidigare framträdanden i MF. 

 2005: ”Alla flickor” (gick från andra chansen vidare till finalen. Slutade på en nionde plats).


2006: ”Jag ljuger så bra” (sjunde plats i finalen).


2008: ”Hur svårt kan det va” (femte plats i finalen).


2011: ”E’ det fel på mig” (sjunde plats i finalen).



  Oscar Zia.  Började sin resa som artist i X Factor 2012, där han hamnade på en åttonde plats. Året därpå dök han för första gången upp i Melodifestivalen som sidekick till Behrang Miris bidrag ”Jalla dansa sawa”. De gick till Andra chansen i Karlstad.
Senare samma år tävlade Oscar Zia i Let's Dance. Tillsammans med sin danspartner, Maria Bild, kammade han hem andraplatsen. Nu fortsätter Oscar Zia sin artistiska resa med ett återbesök i Melodifestivalen. Han ställer upp med en egen låt. Vi får se hur det går. Kanske är det han vi ser som segrare i år, vem vet.

Ett smakprov:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar