torsdag 19 februari 2015

MF 2015 delfinal 3


 Deltävling 3 i Östersund

  1. ”Insomnia” – Ellen Benediktson
    Låtskrivare: Ellen Benediktson, Anderz Wrethov
  2. ”För din skull” – Kalle Johansson
    Låtskrivare: Martin Eriksson, Thomas G:son, Thomas Karlsson
  3. ”Bring Out the Fire” – Andreas Weise
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Henrik Janson, Thomas G:son
  4. ”Living to Die” – Andreas Johnson
    Låtskrivare: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Karl-Ola Kjellholm
  5. ”Don't Stop” – Isa
    Låtskrivare: Isa Tengblad, Johan Ramström, Gustaf Svenungsson, Magnus Wallin, Oscar Merner
  6. ”I See You” – Kristin Amparo
    Låtskrivare: Kristin Amparo, David Kreuger, Fredrik Kempe
  7. ”Jag är fri (Manne Leam Frijje)” – Jon Henrik Fjällgren
    Låtskrivare: Jon Henrik Fjällgren, Erik Holmberg, Tony Malm, Josef Melin

Som vanligt kan det nog gå hur som helst i detta startfält. jag har lyssnat och tittat på svt.s 30 sek klipp, och jag gillar nog alla låtar lite grann.....

Ellen Benediktson har ett snyggt nummer som påminner lite om Loreens.... kan ju ta sig till andra chansen.

Kalle Johansson framträder med en bra poplåt a la Hellström, gyllene tider stuk... gillar denna , kan ta sig till 2.a chansen.

Andreas Weise, en svängig pop , sving låt....scharmig är han som få...jaa...visst det kan funka att ta sig till 2.a chansen.

Andreas Johnson har en superbra ballad i år. Har aldrig varit min kopp the förrut men i år går han hem hos mig... Han tar en av finalplatserna.

Isa har en kate Perry poplåt, men blir glad och det svänger,,, visst det kan ju också funka...kanske till andra chansen.

Kristin Amparo ställer upp med en pampig ballad a la kempe...och vilken röst...går direkt till final.

Jon Henrik Fjällgren ställer upp med en pampig jojkballad...a la Pontare. En pampig scenshow.. ja han kan ju ta Amparos finalplats men jag hoppas inte det. Pontare har vi haft och ibland blir det bara för mycket. Men en andra chans får han säkert,

Ja nu måste jag ju tippa vad jag tror idag.... jag tippar vad jag vill och tror att det ska bli

Final: Andreas Johnsson och Kristin Amparo

2.a chansen: Kalle Johansson och Jon Henrik Fjällgren

Men som sagt jag kan ändra mig.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar