fredag 13 februari 2015

Melodifestivalen 2015 delfinal 2

Delfinal 2 går av stapeln i Malmö. de tävlande där är:




1.“Forever Starts Today”, Linus Svenning
(Aleena Gibson, Anton Malmberg Hård af Segerstad, Fredrik Kempe)
2.“Där och då med dig”, Emelie Irewald
(Emelie Irewald)
3.“Groupie”, Samir & Viktor
(Anton Malmberg Hård af Segerstad, Kevin Högdahl, Maria Smith, Viktor Thell)
4.“If I Was God For One Day”, Neverstore
(Thomas G:son, John Gordon, Jacob Widén)
5.“Nonetheless”, Marie Bergman & Sanne Salomonsen
(Andreas Stone Johansson, Allison Kaplan)
6.“Möt mig i Gamla stan”, Magnus Carlsson
(Thomas G:son, Lina Eriksson)
7.“Don’t Stop Believing”, Mariette
(Miss Li, Sonny Gustafsson)

Nu har jag lyssnat på låtarna i 30 sek klipp..... Jättesvårt att tippa utgången. Svårare än förra veckan. Så jag säger som förra gången jag kan ändra mig till imorgon och under programmets gång då man får både se och höra låtarna i sin helhet.

Så här tycker jag nu:

Linus Svenning - En bra låt och snyggt nummer med eld och trummor....En Kempe schlager.
Tror att den går vidare.

Emelie Irewald- Ballad som inte alls är min kopp the... nää....bara tråkig...inte vidare.

Samir och Viktor... En glad trudelutt ...inte min favorit men jag vet att detta blir barnens och därför går de vidare.

Neverstore - en poplåt...inte min smak. Men den är inte urdålig men nää alldeles för anonym enligt mig för att skicka till ESC. Inte vidare....(Men Varning,  dessa radiosorllåtar brukar ta sig vidare....)

Marie Bergman och Sanne Salomonsen- En snygg countrylåt och bra stämmor...denna borde gå vidare men tyvärr tror jag Samir o Viktor snor deras plats i finalen...

Magnus Carlsson- wow...en suerbra schlager med snygga Magnus som också bjuder på dans.... Den går vidare.

Mariette- Snyggt nummer , bra röst och låt...går vidare....


Till Final: Magnus Carlsson och Samir och Viktor

2.a chansen: Linus Svenning och  Mariette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar