lördag 28 februari 2015

Melodifestivalen 2015 delfinal 4

Ikväll är vi framme vid delfinal 4 och det är i Örebro den avgörs.

Artister är:
 
  1. ”Don't Say No” – Midnight Boy
    Låtskrivare: Johan Krafman, Kristofer Östergren, Olle Blomström
  2. ”Black Swan” – Caroline Wennergren
    Låtskrivare: Nicklas Eklund, Joel DeLuna, Aimee Bobruk
  3. ”Building It Up” – JTR
    Låtskrivare: JTR (John Andreasson, Tom Lundbäck, Robin Lundbäck), Erik Lewander, Iggy Strange Dahl
  4. ”Guld och gröna skogar” – Hasse Andersson
    Låtskrivare: Anderz Wrethov, Elin Wrethov, Johan Bejerholm, Johan Deltinger
  5.  ”Make Me (La La La)” – Dinah Nah
    Låtskrivare: Dinah Nah, dr alban, Jakke Erixson, Karl-Ola Kjellholm
  6. ”Ett andetag” – Annika Herlitz
    Låtskrivare: Amir Aly, Maciel Numhauser, Robin Abrahamsson, Sharon Dyall, Sharon Vaughn
  7. ”Heroes” – Måns Zelmerlöw
    Låtskrivare: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Joy Deb, Linnea Deb

Svårtippat som vanligt efter att ha lyssnat och sett bidragen i 30 sek. Men så här tycker jag...

 
Midnight Boy - Cyntpop...gillar verkligen denna låt. En av de bättre ikväll. Vill ha den till final men tyvärr tror jag inte den når dit. jag har lite svår med artistens rörelsemönster men som sagt låten är bra.
 
Caroline Wennergren - Gillar denna låt med. Snygg jazzinfluerad låt...Artisten är bra, men tyvärr tror jag inte denna tar sig vidare ikväll.
 
JTR - pojkbandspop, inte min kopp te...nääää....men barnens och tyvärr tror jag denna låt går vidare.
 
Hasse Andersson - glad folkmusik..tralala...felorna är med..nää... denna tror jag inte på.
 
Dinah Nah - Glad poplåt och bra artist..denna tror jag kan ta sig vidare ikväll. en favorit.
 
Annika Herliz - Disneyballad. Hon sjunger bra och det är inget fel på  låten.  men nej, jag tror inte på den.
 
Måns Zelmerlöw - Bra poplåt med en bra artist och snyggt scennummer. Denna är min absoluta favorit ikväll. Den går absolut till Final.
 
Gissar:
 
Final: Måns Zelmerlöw och Dinah Nah
 
2.a chansen: JTR och Midnight Boy
 
Men som sagt jag  kan ju ändra mig under programmets gång.......
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar