lördag 7 februari 2015

Melodifestivalen 2015 delfinal 1

Melodifesivalen 2015 – Startfältet Deltävling 1 – Göteborg – 7:e februari:
1.“I’ll Be Fine”, Molly Pettersson Hammar
(Molly Pettersson Hammar, Lisa Desmond, Tim Larsson, Tobias Lundgren, Gavin Jones)
2.“Pappa”, Daniel Gildenlöw
(Daniel Gildenlöw)
3.“One By One”, Elize Ryd & Rickard Söderberg
(Elize Ryd, Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn)
4.“Hello Hi”, Dolly Style
(Emma Nors, Palle Hammarlund, Jimmy Jansson)
5.“Det rår vi inte för”, Behrang Miri feat. Victor Crone
(Behrang Miri, Albin Johnsén, Måns Zelmerlöw, Tony Nilsson)
6.“Can’t Hurt Me Now”, Jessica Andersson
(Aleena Gibson, Fredrik Thomander)
7.“Sting”, Eric Saade
(Sam Arash Fahmi, Fredrik Kempe, Hamed ”K-one” Pirouzpanah, David Kreuger)
Okey nu har jag lyssnat igenom alla bidrag igen...och det är jättesvårt att tippa vem som tar sig till final eller andra chansen... Men jag tror och hoppas på att det kommer att stå mellan Molly Pettersson, Elize Ryd, och Rickard Söderberg, Jessica Andersson, Eric Saade.
De andra deltagarna har inget med det hela att göra och jag hoppas verkligen att svenska folket förstår det....Även småfolket.
Och jag kan tycka annorlunda efter att både höra och se scenframträdandet ikväll....

Men jag måste väl tippa kvällens utgång:

Till Final:  Eric Saade och Elize Ryd och Rickard Söderberg

Till 2.a chansen: Molly Pettersson Hammar och Jessica Andersson

jaa...det kan ju bli Molly som tar finalplatsen ikväll istället för Elize och Rickad. Och varför inte Jessica, hon är ju väldigt populär ...ja detta blir spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar