lördag 15 februari 2014

Melofifetsivalen 2014 - Delfinal 3

Ikväll är det dags för delfinal 3 som går av stapeln i Göteborg.

 Ikäll tävlar:

1. Outtrigger – EchoLåtskrivare: Outtrigger, Joy Deb, Linnea Deb, Anton Malmberg Hård af Segerstad

2. EKO – Red
Låtskrivare: Joy Deb, Linnea Deb, Anna Lidman, Hannes Lundberg och Michael Ottosson

3. Oscar Zia – Yes We Can
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger och Hamed Pirouzpanah

4. Shirley Clamp – Burning Alive
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Marcos Ubeda och Sharon Vaughn

5. State of Drama – All We Are
Låtskrivare: Göran Werner, Emil, Gullham, Sanken Sandquist och Sebastian Hallifax

6. CajsaStina Åkerström – En enkel sång

Låtskrivare: CajsaStina Åkerström

7. Ace Wilder – Busy Doin’ Nothin
Låtskrivare: Ace Wilder, Linnea Deb och Joy Deb

8. dr. alban & Jessica Folcker – Around the World
Låtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson och Karl-Ola

Ja ikväll har jag en av mina favoriter. dr alban och Jessica Folcker. Nostalgi så det bara skriker om det. En glad och färgstark låt som jag hoppas gå vidare ikväll. Då hellst direkt till final förstås......
Annars gillar jag Outtrigger , Chirley Clamp o CajsaStina Åkerström som också gärna får gå vidare.

Men jag tror detta:

Till Final:

Oscar Zia
Outtrigger

andra chansen:

dr alban, Jessica Folcker
State of Drama

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar