fredag 14 februari 2014

Melodifestivalen 2014 - delfinal 3 Göteborg

Nu har jag lyssnat och tittat på artisternas en minuts klipp. Ganska svagt startfält tycker jag . Här finns i alla fall inte årets vinnare.

Outtrigger - Hårdrock. Bästa låten och den går direkt till final. Snyggt framförande också.

EKO - Synth, som jag gillar. Tycker den är rätt så bra denna.  Men tror inte den tar sig vidare.

Oscar Zia - boyband pop. Har hört den förrut och blev jättebesviken på att han har en så dålig låt. Fick jag bestämma skulle den inte gå vidare. Men jag tror att barnen röstar fram denna .

Chirley Clamp - popballad. Jag älskar Chirleys röst och låten är bra. Jag skulle rösta denna vidare men tror att det blir svårt med tanke på sist hon var med o kom sist.

State of Drama - pop....  Näää inte min kopp alls. Men det var de inte förra året heller och de gick till final så.... hm

CajsaStina Åkerström - En underbar liten sång som den också heter. Älskar CajsaStina och hennes röst. Bryter av i detta startfält och kan mycket väl gå vidare.

Ace Wilder - nej...säger mig ingenting. Varför är denna med överhuvudtaget?

dr alban och Jessica Folcker. Har alltid gillat dessa två artister. Såg verkligen fram emot att se o höra dem. Blev besviken på att låten inte var bättre. Men den är bra och den är glad och det är 90- tal. Panetoz  gick vidare så det kan mycket väl denna göra också. Det hoppas jag på.

 Vidare tror jag:
Outtrigger
Oscar Zia
dr alban / Jessica Folcker
Cajsastina Åkerström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar