tisdag 28 april 2015

ESC 2015 artist och låtpresentationer

Nu ska jag gå igenom låtarna som tävlar i årets eurovision song Contest. Som jag sagt tidigare så är det mycket ballader och duetter i år. Vi börjar med semifinal 1 och  tävlande 1 och 2.

Först ut i årets tävling är Moldavien som representeras av Eduard Romanyuta med låten I Want Your Love .
22-åriga Eduard Romanyuta är född i Ukraina och har deltagit två gånger i Ukrainas uttagning till i Eurovision Song Contest – 2012 då han kom på femte plats och 2013 då han blev trea.

Gillar denna låt, trotts att den påminner om någon av  Brittney Spears hits ibland. Videon är så där. Sedan får vi se hur han är live och vad de gör av numret. Nja vet inte om den räcker ända hem men som sagt det är ingen ballad och på så vis sticker den ju ut.

2. Armenien representeras av gruppen Genealogy som består av sex sångare som valts ut av armensk tv för att sjunga låten ”Face The Shadow”. Bidraget beskrivs som en mäktig hymn om fred, gemenskap och kärlek.

En ganska okey ballad men jag tycker inte den lyfter riktigt. Näää.... jag tycker den är ganska tråkig. Jag tror inte att den tar sig till final .

Fortsättning följer imorgon.............................................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar