torsdag 8 maj 2014

ESC 20154 semifinal 2

Ikväll är det dags för Semifinal 2 i ESC 2014.  15 artister och länder ska bli 10 kvar som går till Final.

Flag of Republik ÖsterreichAustria
Flag of ByelarusBelarus
Flag of Poranešna Jugoslovenska Republika MakedonijaF.Y.R. Macedonia
Flag of Suomen tasavalta/Republiken FinlandFinland
Flag of SakartveloGeorgia
Flag of Ελληνική Δημοκρατία (Ellīnikī́ Dīmokratía)Greece
Flag of ÉireIreland
Flag of Medīnat Yisrā'elIsrael
Flag of Lietuvos RespublikaLithuania
Flag of Repubblika ta' MaltaMalta
Flag of Kongeriket NorgeNorway  
Flag of Rzeczpospolita PolskaPoland
Flag of RomâniaRomania
Flag of Republika SlovenijaSlovenia
Flag of Confoederatio HelveticaSwitzerland

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Österike: Detta är låten och sångrösten som på allvar kan hota Sanna på lördag. Den skäggiga damen från Österike har en pipa av Guds nåde. Wow..... starkt. Gammaldags ESC ballad, så vackert och storslaget. Går absolut vidare till Final.

Vitryssland: Gillade inte denna från början men efter att scenframträdandet gjorts om så går denna hem hos mig. Charmigt och bra framträdande. Och bra låt. Går vidare.

FYR Makedonien: Nej och åter  nej....Förstår inte det hemska framträdandet, så fult och känns bara konstigt. Inte vidare.

Finland: En okey poplåt som jag vet går hem hos många. Men inte hos mig speciellt mycket. Den är inte dålig men för mig är det skvalmusik från p3. Men den går vidare.

Georgien: Jojk....jazz.... nää.... inte nåt för mig. Tror absolut inte denna går vidare.

Grekland: ok låt och modernt.  Denna dansar jag gärna till och Grekland går alltid vidare så inget undantag ikväll. Går vidare.

Irland: Jag tycker att låten är bra, hon är så där, men dansarna ....det blir bara konstigt med irländsk stepp i bakgrunden.  Men denna går vidare då andra bidrag är sämre.

Israel: Så snygg låt och röst, wow. Detta älskar jag. En riktigt bra poplåt. Heja Israel. Direkt till Final.

Lithauen: Näää.....Usch.....fy........ ?????? inte vidare till Final.

Malta: Gillar denna låt, den är bra men framträdandet är tråkigt och kan ligga dem i fatet. Svårtippat. Nej jag tror inte den går till Final.

Norge: En skön ballad , avskalat framträdande. Jag gillar denna. Går vidare.

Polen: Folkdräkter, unga tjejer som visar brösten, näää tack, för sexistiskt för mig. men det är klart att det sitter en del män därute som kanske röstar på detta. Gillar inte låten heller. Nej, snälla ,,,, inte till Final.

Rumänien: Nej jag gillar inte det här men jag vet att många gör det tyvärr. Tycker inte om låten och inte om scenframträdandet heller.  Men denna går vidare.

Slovenien: Här är flöjten tillbaka på scen. jag gillar låten , en fin poplåt. Går vidare.

Schweiz:  Den här blir jag glad av, och fiolen är åter tillbaka på ESC scenen. Denna gillar jag att stampa takten till, och bandet är charmigt.... Går vidare.

Svt 21,00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar