tisdag 31 december 2013

Återblick och ett Gott nytt år

Sammantaget så tycker jag att år 2013 varit toppen. Melodifestivalen slutade i en seger för Robin Stjernberg och låten You. Detta var rätt låt som vann enligt mig.... Gör inget att han bara kom på 17.e plats i ESC , vi behöde inte skämmas över det bidraget. Synd bara att de gjorde om numret från mellot, tror att vi hade fått en bättre placering med det numret.
ESC som gick i Malmö var enligt mitt tycke en av de bästa genom tiderna. Ett jättebra genomförande. Och programledaren Petra Mede vilken klippa. Superbra.
Vann ESC 2013 gjorde Danmark med Emilie de Forest och låten Only teardrops.... en bra låt med ett bra framförande. Sist vi hade ESC i Sverige var år 2000 och då vann också Danmark med The olsen Brothers med låten Fly on the wings.

I konståknings EM blev Viktoria helgesson 5.a och Joshi Helgesson 8.a. Vann gjorde Carolina Costner , Italien.
I herrarnas blev svensken Alexander Majorov 6.a och segrade gjorde Javier Fernadez, Spanien.

Bajen tog hem SM Guldet i Bandy.

VM i konståkning - Patick Chan, Canada tog hem Guldet i herrarnas medans vår Alexander Majorov kom på en 8.e plats.

Sveriges Tre kronor tog hem VM-Guldet i Ishockey och blev hjältar.

2013 toppades av att jag blev farmor. mitt älskade barnbarn Loke föddes den 9 juni mitt under värsta åskvädret.

Årets Julvärd på SVT var Petra Mede och det klarade hon med bravur.

I december 2013 bytte jag blogg från bloggplatsen till denna.... Och nu ser jag fram emot ett minst lika bra år 2014.

Önskar er alla ett gott slut 2013 och ett Gott Nytt År 2014.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar